HomeCategory

City Transportation

tram
tramv
tramvay

19. yüzyılın sonlarında hizmet vermeye başlayan İzmir tramvay hatları 1954’te kaldırıldı. Otomobil trafiği, tramvay hatlarının seferden kaldırılmasını takip eden onlarca yıl içinde büyük ölçüde arttı ve 2000’li yılların başlarında, şehrin merkezi bölgelerinde trafik yoğunluğu rahatsız edici düzeylere ulaştı

2009 yılında İzmir Büyükşehir Belediyesi, kent için genel bir ulaşım planı yayınladı. Plan, Konak, Karşıyaka ve Buca’da inşa edilecek üç yeni tramvay hattından oluşuyordu. Bu üç hat, kentin metro hattının yanı sıra iki banliyö demiryolu hattıyla da entegre olacaktı. İnşaat sürecinin 2011 sonunda başlaması bekleniyordu, ancak gecikmiş Çevresel Etki Değerlendirme Raporu nedeniyle bu tarih 2015’e kadar ertelendi.2013 yılında, Belediye Kalkınma Bakanlığı’ndan gerekli finansmanı sağladı ve 2014 yılında nihai sistem planları tamamladı. Kesinleşen plandan, Ulaştırma Bakanlığı’ndan gelen baskı nedeniyle Buca tramvayı çıkarıldı. İnşaat süreci, Nisan 2015’te T1 (Alaybey – Ataşehir) Tramvay Hattı’nda, Kasım 2015’te ise T2 (Fahrettin Altay – Halkapınar) Tramvay Hattı’nda başladı.

İlk tramvay araçları 2016 yılında teslim edildi ve aynı yıl Ağustos ayında düzenlenen 85. İzmir Enternasyonal Fuarı’nda sergilendi. Araçların geri kalanı ise Şubat 2017’de teslim edildi.Karşıyaka tramvayı 11 Nisan 2017’de, Konak tramvayı ise 24 Mart 2018’de hizmete girdi. Karşıyaka tramvayının Çiğli’ye uzatılması için çalışmalar devam etmektedir.

vapur
vapır

18 Kasım 1992 tarihinde İZBAK A.Ş  – İzmir Büyükşehir Belediyesi Bakım, Onarım Makine San. Ve Tic. A.Ş. adıyla kurulan; 1999 yılında ise bugünkü şirket ünvanına sahip olan İZDENİZ A.Ş. –   İzmir Deniz İşletmeciliği Nakliye ve Turizm Ticaret A.Ş., 2000 yılında Türkiye Denizcilik İşletmelerine bağlı gemi ve iskelelerin özelleştirilmesi projesi kapsamında Özelleştirme Yüksek Kurulu’nun 04 Nisan 2000 tarih ve 2000/06 sayılı kararı ile İzmir Büyükşehir Belediyesine devredilen “İzmir Körfez Hattı Deniz Yolu ile Yolcu ve Araç Taşımacılığını” yapmaya başlamıştır.

8 Mart 2000 tarihinde Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş. den devralınan 104 personel, 8 yolcu gemisi ve 3 Araba Vapuru ile İzmir Körfez Hattında Deniz Yolu ile Yolcu ve Araç Taşımacılığına başlayan İZDENİZ A.Ş, bugün 420 personeli, 13 adet Yolcu Gemisi, 2 adet Yüksek Hızlı Yolcu Gemisi, 5 adet Arabalı Vapur,1 adet Nostaljik Yolcu Gemisi ve 1 adet Yüzer Tesis ile İzmir iç Körfez’de 8, Dış Körfez’de ise 4 olmak üzere toplam 12 adet iskele ile hizmet vermeye devam etmektedir.

2000 yılında sadece 4 hat ve günde 60 sefer ile başlanılan Körfez Taşımacılığı; İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin Körfez’de toplu ulaşım imkânlarını artırma yolunda yaptığı yatırımlar sayesinde her gün 9 farklı güzergahta toplam 205 sefer ile devam etmektedir. Yaz sezonunda ise programlı seferlere ilave olarak Güzelbahçe / Urla / Mordoğan / Foça İskelelerine seferler düzenlenmektedir.

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin İzmir’i bir Dünya kenti yapma ve deniz turizmine ivme kazandırma hedefleri doğrultusunda 2022 yılında başlattığı uluslararası İzmir – Midilli seferleri İZDENİZ A.Ş. tarafından gerçekleştirilmektedir.

metrorota
metro2
metro

İzmir Banliyö Sistemi ya da kısaca İZBAN, diğer adıyla EgerayTürkiye’nin en kalabalık üçüncü ili olan İzmir‚de hizmet veren banliyö treni sistemidir. Proje, İzmir Büyükşehir Belediyesi ve TCDD ortaklığında hayata geçirilmiştir. İzmir’in Aliağa ile Selçuk ilçeleri arasındaki 136 kilometrelik demiryolu hattı üzerinde 41 istasyon bulunmaktadır. Hat, bu özelliği ile Türkiye’nin en uzun şehir içi banliyö hattı konumundadır. İZBAN’da yolcu taşımacılığı 30 Ağustos 2010’da başlamıştır. Hattaki son genişletme, 8 Eylül 2017’de tamamlanmıştır. Hatta 2017’de 98 milyon yolcu taşınmıştır.

Tarihçe

İZBAN’ın geçmişi, 2005’te İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD arasında imzalanan protokole dayanmaktadır. Temeli 3 Mart 2006’da atılan hattın işletmeciliğini yapacak olan İZBAN A.Ş. 2007’de kuruldu.Deneme seferleri 1 Temmuz 2010’da başlayan Cumaovası – Halkapınar arasındaki kısım, 30 Ağustos 2010’da hizmete girdi.29 Ekim 2010’da ise Halkapınar – Aliağa arasında yolcusuz seferler başladı. 5 Aralık 2010’da Cumaovası – Çiğli, 30 Ocak 2011’de de Cumaovası – Aliağa arasında yolcu taşınmasına başlandı.6 Mart 2011’de otuz bir istasyonu bulunan 80 kilometrelik hattın resmî açılışı yapıldı. Mayıs 2013’te Uluslararası Toplu Taşımacılar Birliği, İZBAN’a „En İyi İş Birliği“ kategorisinde birincilik ödülü verdi.4 Ağustos 2013’te hattın güneyinden İzmir metrosuna aktarma yapılabilmesini sağlamak için Hilal Tren İstasyonu istasyonu açıldı ve istasyon sayısı otuz ikiye yükseldi.

İZBAN’ın güneyde Cumaovası’ndan Tepeköy‚e uzatılması için 14 Mart 2011’de taraflar arasında protokol imzalandı ve 7 Ekim 2011’de temel atıldı.30 kilometre uzunluğunda olan ve altı istasyonu bulunan bu hattın 6 Şubat 2016’da hizmete girmesiyle İZBAN’ın toplam uzunluğu 110 kilometre, istasyon sayısı ise otuz sekize yükseldi.Tepeköy’den Selçuk‚a uzatılan hat ise 8 Eylül 2017’de hizmete girdi. 8 Nisan 2019’da hattın güneyinde yer alan Belevi istasyonu açıldı. Son genişletme ile uzunluğu 136 kilometreye ve istasyon sayısı kırk bire çıkan İZBAN, Türkiye’nin en uzun şehir içi banliyö hattı konumundadır.Hattın kuzeyde Bergama‚ya kadar 50 km daha uzatılması ve yedi yeni istasyon yapılması için çalışmalar 11 Haziran 2018’de başladı.2030’a kadar hattın güneyde TireÖdemiş ve Bayındır‚a uzatılması planlanmaktadır.

https://de.vatandentalcenter.com.tr/wp-content/uploads/2023/01/vatan_logo.png

Wir sind ein freundliches Team von Zahnärzten, die zusammenarbeiten, um sicherzustellen, dass Sie die beste Behandlung erhalten, die Sie benötigen.

Über Vatan Dental Center
Unsere Zertifikate
https://de.vatandentalcenter.com.tr/wp-content/uploads/2023/01/footer-awards.png
Soziale Netzwerke

Besuchen Sie das Vatan Dental Center über diese sozialen Links.

Copyright 2023 @redfigurecreative. Alle Rechte vorbehalten.

Copyright 2022 Vatan Dental Center. Tüm Haklarını Saklı Tutar.