19. yüzyılın sonlarında hizmet vermeye başlayan İzmir tramvay hatları 1954’te kaldırıldı. Otomobil trafiği, tramvay hatlarının seferden kaldırılmasını takip eden onlarca yıl içinde büyük ölçüde arttı ve 2000’li yılların başlarında, şehrin merkezi bölgelerinde trafik yoğunluğu rahatsız edici düzeylere ulaştı
2009 yılında İzmir Büyükşehir Belediyesi, kent için genel bir ulaşım planı yayınladı. Plan, Konak, Karşıyaka ve Buca’da inşa edilecek üç yeni tramvay hattından oluşuyordu. Bu üç hat, kentin metro hattının yanı sıra iki banliyö demiryolu hattıyla da entegre olacaktı. İnşaat sürecinin 2011 sonunda başlaması bekleniyordu, ancak gecikmiş Çevresel Etki Değerlendirme Raporu nedeniyle bu tarih 2015’e kadar ertelendi.2013 yılında, Belediye Kalkınma Bakanlığı’ndan gerekli finansmanı sağladı ve 2014 yılında nihai sistem planları tamamladı. Kesinleşen plandan, Ulaştırma Bakanlığı’ndan gelen baskı nedeniyle Buca tramvayı çıkarıldı. İnşaat süreci, Nisan 2015’te T1 (Alaybey – Ataşehir) Tramvay Hattı’nda, Kasım 2015’te ise T2 (Fahrettin Altay – Halkapınar) Tramvay Hattı’nda başladı.
İlk tramvay araçları 2016 yılında teslim edildi ve aynı yıl Ağustos ayında düzenlenen 85. İzmir Enternasyonal Fuarı’nda sergilendi. Araçların geri kalanı ise Şubat 2017’de teslim edildi.Karşıyaka tramvayı 11 Nisan 2017’de, Konak tramvayı ise 24 Mart 2018’de hizmete girdi. Karşıyaka tramvayının Çiğli’ye uzatılması için çalışmalar devam etmektedir.